İslami İlimler Hakında Herşey



1- Neden İslami ilimler okuyorum ?

 Cevabı çok basit aslında. İslam üzerine araştırma yapmayı okumayı seviyorum. Bu alan üzerinde insanların yanlış bildiği doğruları onlara anlatmak istiyorum. Kuran ı anlamak ve anlatmak istiyorum.

2- İslami İlimler kaç yıl?

Hazırlıkla beraber 5 yıl. Ama bazı yerlerde hazırlık okutulmuyor.

3- İslami Ilimler ve İlahiyat arasında fark var mi ?

İsim farklılığı dışında fark yoktur.



-Dersler %30 Arapça okutuluyor. Örneğin benim üniversitem de iki dersin de tamamı Mısırlı hocalarımız tarafından sadece Arapça işleniliyor. Bu ilk başta gözümü korkutsa da iki ay sonra arapça dersleri anlamaya başlamıştım. Şimdi ise arapça yi yüzde yuz tam bilmemekle beraber orta seviyede anlayıp konuşabiliyorum. Bu da bu bölümün bana kazandırdığı en büyük şeylerden biri.

Son olarak şunu söylemeliyim ki bu bölüm de imamhatip mezunu olarak gelmiş olup olmamanizin pek bir önemi yok. Yani hiç arapça görmemiş olsanız da bu bölümü rahatlıkla seçebilirsiniz. Tabi bu birazda sizin gayretinizle.

Yorumlar

  1. Emsile, Bina, Maksut, Avamil... gibi kitapları okuyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır okumuyoruz. Arapça gramer ,arapça okuma ve yazma , belagat (arap edebiyatı ) tefsir , hadis gibi daha birçok ders görüyoruz. Fakat sizin bahsettiğiniz kitaplardaki bilgiler de bizim kitaplarımız da fazlasiyla var.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fotoğrafçılıkla İlgili Uygulamalar

Boztepe